Komunikimi me foshnjat

Përveç plotësimit të nevojave ushqyese dhe higjenike, plotësimi i nevojave emocionale është ndoshta komponenti i tretë më i rëndësishëm i një zhvillimi të mirë dhe të hershëm psiko-fizik – shpjegon Dr. Olivera Lekovska, pediatre neurologe në spitalin klinik “Acibadem Sistina”. Në këtë kontekst, komunikimi i tepërt verbal luan një rol të rëndësishëm. Kohëzgjatja e kësaj faze është individuale, periudhë normale konsiderohet komunikimi verbal në moshën dy vjeçare pavarësisht në fillim apo në përfundim të moshës dy vjeçare.

Përveç plotësimit të nevojave ushqyese dhe higjenike, plotësimi i nevojave emocionale është ndoshta komponenti i tretë më i rëndësishëm i një zhvillimi të mirë dhe të hershëm psiko-fizik – shpjegon Dr. Olivera Lekovska, pediatre neurologe në spitalin klinik “Acibadem Sistina”. Në këtë kontekst, komunikimi i tepërt verbal luan një rol të rëndësishëm. Kohëzgjatja e kësaj faze është individuale, periudhë normale konsiderohet komunikimi verbal në moshën dy vjeçare pavarësisht në fillim apo në përfundim të moshës dy vjeçare.

Gjatë periudhës para verbale ekzistojnë 3 momente – periudha e parë ndodh diku rreth muajit të dytë, atëherë kur pritet të fillojë komunikimi me personat në mjedisin përreth, “ballë për ballë”, periudha e dytë fillon në fund të muajit të pestë, atëherë kur bebet shfaqin më tepër interes ndaj objekteve përreth, dhe rreth muajit të 10 fillon kombinimin e të gjitha këtyre aftësive.

Interesant është fakti që në 3-5 ditët e para pas lindjes, foshnjat i dallojnë fjalët dhe reagojnë ndaj tyre. Në muajin e parë komunikojnë duke bërë Ba, Da dhe Ta. Nga muaji  2-6 fillojnë të komunikojnë duke bërë gu- ga dhe në muajin e 4 –t  fillojnë ti shoqërojnë ato me konsonante të cilat që herët ndjekin ritmet gjuhësore (ritmin e të folurit). Në muajin e 7-8 foshnjat tashmë marrin pjesë në komunikim ndërveprues. Në moshën 7 vjeçare fëmijët kuptojnë rreth 10. 000 fjalë.

Zhvillimi i të folurit fillon menjëherë pas lindjes

Që nga momenti i lindjes, fëmija juaj mëson për të komunikuar. Shpejt përparon nga një e qarë e thjeshtë dhe gu-ga, në shprehjen e frazave, dhe më pas mëson të bashkoj fjalë duke formuar fjali të shkurtra diku në moshën dy vjeçare. Si mësuesi i parë i fëmijës, ju mund ta inkurajoni zhvillimin e të folurit tek fëmija juaj, duke i folur, duke i kënduar, duke i lexuar, etj. Lojrat dhe të gjitha aktivitetet e tjera të zakonshme sëbashku ndërmjet të cilave fëmija juaj mëson për të kuptuar dhe për të folur, e bën marrëdhënien tuaj  më të veçantë mes jush.

Disa këshilla të thjeshta:

  • Komunikoni me fëmijën tuaj – më pas shikojeni dhe përkëdheleni, dhe përdorni një zë më të lartë dhe pozitiv dhe gjeste. Duke ju dëgjuar, fëmija mëson fjalë dhe përfton ritmin e të folurit.
  • Përgjigjuni madje edhe atëherë kur lëshon vetëm zëra, pasi kjo e inkurajon që të flasë më tepër dhe në këtë mënyrë fëmija kupton se biseda ka nevojë për dy persona.
  • Kërkoni që t’ju tregoj se ku ndodheni në fotografi duke bërë dhe ju të njejtën gjë – në këtë mënyrë krijohet lidhja ndërmjet imathit dhe të folurit.
  • Luani me të duke e pyetur për shembull “ku është hunda, goja, syri?”

Shpërndaj